Handelsbetingelser

1. ANVENDELSESOMRÅDE OG OMFANG

Læs venligst disse betingelser grundigt, inden du gennemfører din bestilling hos os. Disse betingelser fortæller dig, hvem vi er, hvordan vi vil levere varerne til dig, hvordan du og vi kan ændre eller afslutte kontrakten, hvad du skal gøre, hvis der er et problem samt andet vigtig information. Ved køb af produkter har du samtidig accepteret og godkendt de gældende betingelser.

Den sidste version af disse bestingelser, som er publiceret på vores hjemmeside, gælder alle køb som gennemføres på vores hjemmeside.

For at handle hos SillySanta.dk skal du have leveringsadresse i Danmark. Alle priser er oplyst i danske kroner og inkluderer moms. Porto kommer oven i på alle bestillinger med en værdi under det fastsatte niveau for gratis levering.

2. HVEM ER VI, OG HVORDAN KONTAKTER DU OS?

Sælger: SillySanta.dk / SillySanta AS
CVR-nr: 41001569
Kontaktadresse: Midtager 29, DK-2605 Brøndby

Du kan kontakte vores kundeservice via:
E-mail: hej@sillysanta.dk

Hvis vi har brug for at kontakte dig, vil vi gøre det ved brug af den e-mailadresse, som du har opgivet.


3. AFTALEN

Aftalen mellem kunden og sælger består af de oplysninger, som sælgeren giver om købet i webshoppen (herunder blandt andet oplysninger om varens art, mængde, kvalitet, andre egenskaber, pris og leveringsbetingelser), eventuel direkte korrespondance mellem parterne (for eksempel e-mail).


Først når vi accepterer din bestilling, dannes en juridisk bindende og gyldig kontrakt. Accept af din bestilling sker via en erklæring om accept, som du modtager via e-mail. Skulle vi ikke være i stand til at acceptere din bestilling, for eksempel på grund af at din ordre ikke findes på lager eller fordi en uventet begrænsning på vores ressourcer, som vi ikke med sandsynlighed kunne planlægge forud, eller fordi vi har identificeret en fejl i prisen, vil vi informere dig om dette skriftligt. I et sådant tilfælde bliver der ikke indgået en kontrakt, og vi refunderer enhver betaling, som du allerede har foretaget for de varer, som er bestilt.

Denne hjemmeside har til formål at markedsføre og sælge vores varer til vores kunder i Danmark. Derfor leverer vi kun til adresser i Danmark.

4. BETALING

Vi håber, at du føler, at det er trygt at handle hos os. Vi gemmer aldrig betalingsinformation hos os. Hele webshoppen er SSL-krypteret for ekstra sikkerhed. Os som driver SillySanta.dk har ingen mulighed for at se dit kortnummer eller andre følsomme oplysninger.

Sælgeren kan kræve betaling for varen fra det tidspunktet den bliver sendt.
Alle priser på vores hjemmeside er bruttopriser inklusiv moms, men eksklusiv fragtomkostninger. Du vil blive informeret om fraktomkostningerne og det fulde beløb, som du skal betale, inden du bestiller.

Kortbetaling:
Vi accepterer betaling med Visa- eller Mastercard-kort. Du skal betale for varerne, inden vi sender dem.

5. FRAGT OG LEVERING

Fragtomkostninger: 39 kr - Fri fragt ved køb over kr 599
Transportør: Burd, Bring, GLS, DAO
Leveringstid: 1-3 hverdage

Vi tager forbehold for længere leveringstid i perioder med meget trafik hos os eller vores transportpartner.

SillySanta.dk har forsendelser til hele Danmark. Med varebrevlevering gennem ulike transportører vil du få din pakke leveret hjem i din postkasse eller på din dørmåtte, normalt tidligt om morgenen. Du vil modtage en SMS med bekræftelse på, at pakken er leveret. På de større bestillinger eller til de adresser, som ikke er understøttet af Varebrev vil pakken leveres til nærmeste udleveringssted. Hvis dette er tilfældet, vil du få besked, når pakken er klar for afhentning.

Bestillinger bliver normalt sendt fra vores lager inden for 24 timer på hverdage. Vi tager forbehold for længere leveringstid i perioder med meget trafik hos os eller vores transportpartner. Vi gør imidlertid vores bedste for at holde leveringstiden så kort som mulig, og får mange gode tilbagemeldinger på hurtig leveringstid. Alle varer bliver sendt direkte fra vores lager i Danmark.

Når lageret vårt har pakket ordren din og gjort den klar for forsendelse sender vi deg en oppdatering på mail.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. SillySanta.dk er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Burd, Bring, GLS og DAO returnerer etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.

Hvis leveransen av varene blir forsinket av en hendelse utenfor vår kontroll, vil vi kontakte deg så snart som mulig for å gi deg beskjed, og vi vil ta skritt for å minimere effekten av forsinkelsen. Forutsatt at vi gjør dette, vil vi ikke være ansvarlige for forsinkelser forårsaket av hendelsen, men hvis det er fare for betydelig forsinkelse, kan du kontakte oss for å avslutte kontrakten og få refusjon for varer du har betalt for, men ikke mottatt.

VIKTIG INFORMASJON
Dersom du ikke henter varene, nekter å motta dem, eller at pakken ikke kan leveres på grunn av feil/manglende merking av pakke eller postkasse, vil varene bli returnert til oss for din regning. Et gebyr på kr 150 blir trukket fra det innbetalte beløp. Eventuelt restbeløp blir kreditert tilbake til deg gjennom samme betalingsmetode som du brukte da du gjennomførte kjøpet.

For å unngå at varen blir sendt feil eller ikke levert av postbud er det viktig at du legger inn riktig navn, adresse og postnummer når du bestiller. Det er også viktig at postkassen er merket med samme navn som i bestillingen.

6. PRODUKTINFORMATION

SillySanta.dk gør hele tiden sit bedste for at give dig korrekte produktoplysninger. SillySanta.dk tager alligevel forbehold for fejlagtig produktbeskrivelse. SillySanta.dk tager også forbehold for, at der af forskellige årsager kan blive tomt på lageret.

7. ÅBENT KØB

Da vi hos SillySanta har så stor tiltro til vores produkter, tilbyder vi hele 100 dages åbent køb – i modsætning til den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Dette giver dig mere tid til at finde ud af, om produktet virkelig er noget for dig. Åbent køb gælder i 100 dage fra den dag, du modtog pakken.

Tilbagebetalingen sker inden for 14 dage efter, at vi har modtaget din returnering.

8. FORTRYDELSESRET

Du har 100 dages ubetinget fortrydelsesret. Vores mål er altid at optimere, så hvis der er noget, som du er utilfreds med eller fortryder - så kontakt venligst vores kundeservice.


VILKÅR FOR BYTTE/RETUR
For at få tilbagebetalt hele beløbet ved retur/fortrydelsesret, skal varen sendes tilbage i samme stand, som da du modtog den. Det vil sige i originalemballagen, med alle mærkesedler hængende på, uden lugt eller mærker. Pakkesedlen skal følge med i returneringen.

Hvis du returnerer en brugt vare, vurderer vi varens værdireduktion, og tilbagebetaler varens brugte værdi. En vare uden originalemballagen, mærkesedler eller med lugt/mærker vil anses som brugt, og hele beløbet vil ikke være kvalificeret til tilbagebetaling.

Ved bytte/retur er omkostningerne 39kr for kunden. Dette trækkes fra, når vi refunderer returneringen.

Fortrydelsesretsloven påvirker ikke de rettigheder, som du har blandt andet efter købeloven, hvis der skulle opstå mangler. Hvis du beholder varen, kan du efter visse vilkår kræve prisafslag, ombytning (ny vare) eller annullere købet og få købesummen tilbage.

Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten inden fristen, skal du have det tilbage, som du har betalt for varen. Varen skal som udgangspunkt sendes tilbage til sælger, inden opgørelsen finder sted, selvom vi prøver at undgå dette og at påføre begge parter unødvendige fragtomkostninger. Returomkostninger skal du selv dække, medmindre sælger har misligeholdt aftalen eller sælger i henhold til aftalen har leveret en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgængelig.

Kunden kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måde for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, uden at fortrydelsesretten bortfalder. Hvis prøvning eller test af varen går udover det, som er forsvarligt og nødvendigt, kan kunden blive ansvarlig for eventuel reduceret værdi af varen.

Sælgeren er forpligtet til at tilbagebetale købesummen til kunden uden unødig ophold, og senest 14 dage fra sælgeren fik besked om kundens beslutning om at anvende fortrydelsesretten.Sælger har ret til at tilbageholde betalingen til han har modtaget varerne fra kunden, eller til kunden har fremvist dokumentation for, at varerne er sendt tilbage.

Ved brug af fortrydelsesretten skal varen leveres tilbage til sælgeren senest 100 dage fra den dag, hvor der er givet besked om brug af fortrydelsesretten. Kunden dækker de direkte omkostninger ved at returnere varen, medmindre andet er aftalt eller sælger har undladt at oplyse om, at kunden skal dække returomkostningerne. Sælgeren kan ikke fastsætte et gebyr for kundens brug af fortrydelsesretten.

9. DEFEKTE VARER

Vi gør vores bedste for at levere dine varer helt fejlfrie. Har du alligevel modtaget et produkt, som ikke stemmer overens med beskrivelsen, eller et produkt som ikke opfylder den forventede standard? Kontakt os på e-mail inden for rimelig tid fra du modtager din bestilling, så hjælper vi dig! Glem ikke at oplyse om, hvad der er galt og send gerne et billede med for hurtigere hjælp. Vi følger selvfølgelig forbruger købeloven, og reklamationer som foregår inden for to år efter købsdatoen behandles i henhold til denne. Du handler med andre ord sikkert! Hvis der er gået mere end to år siden købet, skal du som kunde bevise, at det er en produktionsfejl og ikke en brugsfejl.

10. COPYRIGHT

Indhold på www.SillySanta.dk er SillySanta AS's ejendom. Dette indhold er beskyttet efter ophavsret, markedsførings- og varemærkelovgivningen. Dette indebærer at varemærker, firmanavn, produktnavn, information om produkter, herunder beskrivelse af produkterne, billeder/grafik, design og layout og andet indhold på siderne ikke kan downloades, kopieres eller benyttes på anden måde uden at dette er tilladt efter lovgivningen eller efter samtykke fra SillySanta AS.

 

Tak fordi du handler hos os!